Let's go home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esther Niel - WaarBenJij.nu Let's go home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esther Niel - WaarBenJij.nu

Let's go home

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 April 2011 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,
Vanaf het vliegveld van Singapore (lang leve het gratis internet hier) ons echte laatste verslagje... Over twee en een half uur vliegen we naar Nederland, waar we morgen om half 10 aankomen op Schiphol.

Omdat ik hier maar een beperkte sessie heb, zijn jullie gezegend met een kort verslag van onze laatste twee weken:

De berg hebben wij bedwongen!! Met een bovengemiddelde snelheid zijn we de eerste dag op het 'basecamp' aangekomen en de volgende ochtend zijn we in het donker ook bovengemiddeld snel (maar nog steeds met een stop elke honderd meter, omdat ik buitenadem was...krijg je met die ijle lucht) naar de top geklommen. Heel mooi vond ik de lichtjes parade van alle mensen die nog achter ons liepen. De zonsopgang bovenop was prachtig, maar koud. Daar waren we echter met dikke mutsen en handschoenen op voorbereid!
Terug naar het basecamp daarna en daar lekker ontbijten. rond 10 begonnen we onze afdaling en zijn wij in een keer door naar beneden gestormd zonder naar onze benen te luisteren! Hele mooie ervaring, die wel bekocht moest worden met 3 dagen spierpijn... but it was worth every step...

Daarna hebben we nog een stempel in ons paspoort gescoord door Brunei te bezoeken daar in een rustige hoofdstad nog een middag, nacht en ochtend door te brengen. Moskee en watervillage: check! toen weer terug naar Maleisie en via KL door naar het tropische eiland Tioman. Daar hebben we de laatste week duikend en relaxend doorgebracht, zodat we erweer tegen aan kunnen als we weer in Nederland zijn!!

We willen iedereen bedanken die ons zo trouw heeft gevolgd en iedereen die ons elke keer weer warme en grappige reacties gaf! We kunnen niet wachten jullie live weer te zien!!

Tot slot natuurlijk:
Wist je dat:
- Richard inmiddels een uur kan duiken met een 12 litertank!!!
- In Maleisie en Singapore soms de WC brillen aan de zijkanten gekrast zijn en wij vermoeden dat dat komt doordat aziaten squatten op de pot?
- Wij onze laatste dag in het net open Universal Studio's hebben doorgebracht?
- De engste achtbaan een wachtrij had van wel 5 minuten??
- Bij de rapid river (je kent ze wel) een wachtrij van een uur stond?
- Iedereen daar vervolgens een poncho aantrekt..
- Wij nu door onze tijd heen zijn?
- Ik mijn ouders nog steeds dankbaar ben voor dat typdiploma.. hihi!!

• 27 April 2011 - 13:04

Nithya:

Lieve es en rich,

Het was erg leuk om jullie verhalen te lezen!!! Super!!

Hele goede terug reis!! Geniet nog even van het samenzijn, voordat jullie weer in alle drukte belanden hier!! Het wordt vast wennen, morgen een echt hollands dagje met regen!

Tot snel!!!
    Liefs Nithya

• 27 April 2011 - 14:14

Greet Schouten:

Ik heb genoten van jullie reisverslagen heel bijzonder zo om dit te lezen.
    Wens jullie een hele goede terug vlucht
    toe en Welkom in Nederland na zo'n lange tijd weet zeker dat je ouders de minuten tellen. Heb alvast mooi weer voor jullie besteld hier.Bedankt dat ik jullie mocht volgen.
    Groetjes Greet

• 27 April 2011 - 16:08

HJ En San:

Hee ex-vakantiegangers!

Wat een mooie verhalen, wat een geweldige reis!
    Het zal weer wennen worden om in NL te wonen, weer te werke en de dieven van je balkon te jagen.

Wij zijn inmiddels druk aan het klussen in ons nieuwe huis.
    Veel plezier met het nagenieten van al jullie foto's, verhalen en herinneringen.

groetjes uit Kampen

• 27 April 2011 - 18:19

Ingrid:

Let's go home..... Wat zal het raar geweest zijn om dat te schrijven, maar wat heerlijk voor ons om te lezen!
    Jullie hebben ons fijn laten meegenieten van al die fantastische belevenissen, waarvoor dank. Hierdoor leek de tijd dat jullie weg waren net ff wat korter...
    Op dit moment al een aardig eindje dichterbij Holland, waar wij elkaar hopelijk snel weer zien ('t zal mss eerst spreken worden...)
    Dagdag, veilig landen en een fijn weerzien met de ouders.
    Kus, Ing

• 27 April 2011 - 18:31

Marcel & Andrea:

Nu al weer terug!?

Veel van jullie bestemmingen zijn plekken waar wij ook geweest zijn.

Elke nieuwe mail van jullie zorgde er voor dat oude vakantiever belevingen weer boven kwamen. Als of we weer op reis waren, maar dan gratis, Wat wil je nog meer als Nederlander.

Wij hebben genoten van jullie reis,
    Richard en Ester bedankt!

• 27 April 2011 - 19:20

Joosje:

Lieve Esther en Richard,
    Leuk jullie reisverhalen en daarmee een beetje mee te hebben kunnen reizen. Maar nu is het natuurlijk nog fijner om live verslag te krijgen! Tot snel. Groetjes Joosje

• 27 April 2011 - 22:39

Bro:

nou vooruit dan maar: ook het laatste berichtje voor het slapen gaan! gek dat je alweer terug komt, lijkt eigenlijk nog helemaal niet zo heel lang geleden dat je in het vliegtuig stapte.. toch heeel veel zin om je morgen te zien :D

alvast een dikke kus en knuffel!

• 28 April 2011 - 08:52

D'Arnoud:

Hoi Rich, Esther

Welkom terug, de borrel staat vrijdag notabene de dertiende klaar.

• 28 April 2011 - 09:18

Hannie & Henk:

Weten niet of je dit thuis nog gaat lezen, maar vooruit:
    W E L K O M T H U I S !!!!!!!!!!
    van Hannie en Henk die van jullie verhalen hebben genoten

en werk-ze maar weer, he, voor het brood op de plank :) ....

• 28 April 2011 - 09:37

Rens:

Wat een mooie reis hebben jullie achter de rug! Hopelijk veilig geland vandaag en de deur alweer geopend van huize Es/ Rich. Veel plezier met alle knuffelmomentjes met mensen die jullie weer zien. Want knuffelen gaat gebeuren, dus Es...zoek dekking!!

XX Rens.