Hippie dorp en Party eiland - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Esther Niel - WaarBenJij.nu Hippie dorp en Party eiland - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Esther Niel - WaarBenJij.nu

Hippie dorp en Party eiland

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 September 2010 | Thailand, Ko Pha Ngan

Dag allemaal,

Bij deze een nieuw en volgens mij lang verwacht reisverhaal. Ik leg bij deze de schuld bij de uitvinding van Skype, want daarmee bellen en je familie en vriendje weer even horen/zien is (ondanks dat het hier heel leuk is) toch wel erg fijn.

Nadat we twee weken geleden nog in Chang Mai zaten en aan kabelbanen hingen zijn we die maandag erna naar Pai gegaan. Pai is een klein hippie dorpje ten noordwesten van Chang Mai. De weg erheen met de minibus was echt fantastisch: heuvels, rijstvelden, bossen en mooie vergezichten. Aangezien Nate (een Amerikaanse jongen die we in het hostel in Chang mai ontmoet hadden) ook meeging in de bus, zijn we ongveer de hele week met z'n drieen opgetrokken in Pai.

Het doel van de reis naar Pai werd echter niet bereikt, maar soms is de reis beter dan de bestemming.... We wilden in Pai heel graag een meerdaagse raft tour maken, waarbij we dan een nacht in de jungle zouden slapen. Vier dagen op rij pakten wij 's ochtendsvroeg braaf onze tas en gingen op de afgesproken ophaaltijd zitten wachten, om dan weer te horen dat het niet door zou gaan omdat de rivier een te hoog waterpeil had en dat zou gevaarlijk worden met die rubberbootjes...

Gelukkig waren in dit zeer gezellige en relaxte dorp veel andere dingen te doen: onze scootervaardigheden zijn weer verbeterd, omdat we twee dagen op een scooter langs alle bezienswaardigheden hebben gecrossed: watervallen (waar je ook in kon zwemmen, echt heel bijzonder), hotsprings (die aangenaam bevielen na dat koude water van de watervallen) en een canyon (die viel zeker in de categorie "het is maar goed dat mijn moeder niet weet hoe dicht ik op het randje zat om die foto te nemen"). Op deze manier krijg je ook een heel goed gevoel bij de omgeving. 's Avonds was het elke keer mojito time bij Chico, een hippie die zijn eigen cocktail bar runde. hier hebben we weer anderen ontmoet en spelletjes gespeeld: ik wil bij deze alle kinderen uit de praktijk bedanken voor de vele keren dat we Jenga (dat blokkenspel) speelden: ik heb ze allemaal verslagen hoor!!.

Toen op vrijdag werd het tijd om terug te gaan naar Chang Mai, immers kwam de datum van de full moon party steeds dichterbij en moesten we via daar naar het eiland komen. In Chang Mai hebben we Julie's (ons vertrouwde hostel) maar weer opgezocht en hebben we die zaterdag toch nog een rafttour kunnen doen; door het vele water erg spectaculair, maar natuurlijk veel korter dan wat we in Pai zouden hebben helaas. Misschien was nog wel het spectaculairste dat we op het laatst zwemmend de stroomversnellingen doorgingen ipv in de boot! Inmiddels hebben we wel geleerd dat je als reiziger in het zelfde gebied steeds dezelfde reizigers tegenkomt: 's avonds zat Nate (die we de dag ervoor hadden achtergelaten) in Julie's op ons te wachten: hij had nog een dag extra gewacht op de raftour, maar die was wederom niet doorgegaan...



Die avond zijn we het nachtleven van Chang Mai nog even gaan ontdekken, met een aantal mensen van het hostel, wat een heerlijke ervaring was. Die avond hebben we onze cursus she-males (mannen die compleet als vrouwen uitgedost zijn) herkennen met vlag en wimpel gehaald. Steeds meer en meer vrouwen in de disco bleken helemaal geen vrouwen, maar sommige moest je echt veel uitgebreider bekijken wilde je daar achterkomen. Inmiddels bekijken wij elke meisje op elk feest met een hoop argwaan...

Op zondag en maandag hebben we twee vermoeiende dagen reizen achter de rug: vanuit Chang Mai met het vliegtuig naar Phuket en vanuit daar de volgende ochtend om 7 uur met de bus naar de andere kant van de kust en toen in een soort truckje naar de boot en toen met de boot naar Ko Pha Ngan en toen met een soort truckje naar Coral Bungalows... Zucht, lang vermoeiend, zweten, maar je moet er wat voor over hebben. Ondanks dat de bungalow ons tegenviel en de hele service van de accomodatie ook, is het eiland ons geen seconde niet bevallen! Overigens was Nate hier ook naar toe gekomen, dus met hem hebben we nog een week opgetrokken. Via hem hebben we Tali ontmoet, een heel aardig Israelisch meisje en met z'n vieren vormden we een vaste feestgroep!

Overdag hebben we uitgeslapen, een beetje in het zwembad gehangen, op het strand gelegen en gewinkeld voor de nodige assesoires we voor de Full Moon Party nodig hadden. Voordat ik verder vertel over de Full Moon, moet ik de duikers onder jullie toch even jaloers maken: een van de dagen hebben we gedoken op Sail Rock. Het was een mooie plaats, met veel verschillende mooie vissen! Helaas was het zicht in het begin niet zo goed, maar dat werd later wat beter...



Ok, over naar de orde van de dag: de Full Moon Party: op een van de stranden (sunrise beach) is eigenlijk elke avond feest. Jongens schreeuwen bij kleine tentjes of je bij hen je Bucket komt kopen. In een emmer mixen ze vanallerlei soorten mixdrankjes (nep en dus goedkoop), doen er een aantal rietjes in, zodat je gezellig met z'n allen uit die emmer kan lurken. Op het strand kan je je lichaam laten verven met fluoriserende verf in welk figuur dan maar ook. Je kan de verf ook zelf kopen en een poging doen overigens. Deze verf gaat niet meer uit je kleren, daar waren we voor gewaarschuwd. (Hierdoor sliepen wij trouwens ook onder zeer kleurrijke lakens en hadden de handdoeken de meest fraaie designs..)

De kroegen aan het strand draaien harde muziek en hun personeel steelt de show met gewaagde vuurgooi- en vang spelletje (majorette voor gevorderden zeg maar...). Voor de waaghalsen die zelf ook wat met vuur wilden doen: je kon touwtje springen in een brandend touw... Je zou denken dat geen welnadenkend mens ooit zo'n springtouw in zou rennen, maar het was verbazingwekkend om te zien hoeveel mensen met wat bucketjes achter hun kiezen zich lelijk verbrand hadden!! Sommigen sprongen er zelfs in met hun synthetische zwembroek... Waardoor "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten" ineens wel heel letterlijk werd voor sommige van de gasten.



Eigenlijk neemt de grootte van het feest alleen maar toe op de full moon zelf is het het drukste van allemaal. Met je voetjes in het zand en dan maar zorgen dat niemand je schoenen meeneemt. En weer of geen weer: altijd party weer! Twee van de vier avonden begon het heel heftig te regenen, maar dat deerde niet: we spetterden gewoon verder! De full moon zelf was, op een uurtje op het begin van de avond na, droog! Hierdoor bleef het feest leuk tot zonsopgang (ik ging om 8.00 uur weer naar huis). Duidelijk een topavond! Helaas heb ik hier geen foto's van, want de camera lag natuurlijk thuis in de kluis.



Nou, het verhaal is alweer snel heel lang, dus ik ga afsluiten met de wist je datjes:

Wisten jullie dat:

- iedere thai een huisje bij zijn huis heeft staan om de goden van het land (waar het huis op is gebouwd) te eren?

- ze iedere ochtend water en eten bij dat huisje zetten?

- dat voedsel natuurlijk niet door de god maar door de katten en vogels wordt opgegeten?

- er hier veel israeliers op vakantie zijn

- en dat wij vooral hun sociale gedrag zat zijn...

- wij hier ondanks de deet lekgeprikt worden?

- de Kruidvatslippers de Full Moon Party hebben overleefd (dank Rens!)

- het hier heel erg hard kan regenen

- ik elke keer een heleboel leuke wist je datjes in mijn hoofd heb en ze dan weer vergeet?



Dit lijkt mij een mooie afsluiter! Ik kijk uit naar jullie reacties (mailen mag ook) en tot het volgende reisverslag!

Liefs Esther

  • 27 September 2010 - 12:10

    Marit:

    Hee meis,
    wat een leuke verhalen weer!
    vooral die feesten, jaloeerss!

    Hier in NL kunnen we niet uit... de druk, te moe en te vroeg op de volgende dag..

    geniet er nog lekker van! tot horens, xxxxx je nichtje

  • 27 September 2010 - 13:24

    Ineke:

    Klinkt goed allemaal!! Vooral de watervallen zien er erg mooi en spectaculair uit. Veel plezier nog en tot je terug bent zal ik de Jenga blokjes warm houden ;)
    Groetjes!

  • 27 September 2010 - 14:41

    Nithya:

    Lieve Es,

    Klinkt weer helemaal super!! Ik kan niet wachten om zelf ook die kant op te gaan!

    Geniet nog even daar!!

    Liefs X, Niet

  • 27 September 2010 - 14:46

    Liselotte:

    Was ik daar maar weer. Geweldig!! Ga je nog door naar Koh Tao? Leuk om je verhalen te lezen.

    De huisjes zijn trouwens voor de geesten. Ze moeten mooier zijn dan je eigen huis en er moet eten en drinken zijn, zodat ze niet in je eigen huis trekken. Zulke mooie gebruiken!

    Geniet ze verder.
    Ook groetjes van Bram

  • 27 September 2010 - 15:01

    Richard:

    Leuk om na de lange skype gesprekken ook nog even de foto's te zien!
    Liefs van je vriendje!

  • 27 September 2010 - 20:14

    Jolanda:

    Alle fans weer tevreden, want er werd door menigeen met smart gewacht op je volgende verhaal!

    Wat stoer, dat zwemmen bij de waterval! Dat moet inderdaad wel koud zijn!
    Moest je aan Noorwegen denken, toen je die foto op dat randje aan het maken was? Ik wel, en volgens mij had ik weer hetzelfde gereageerd, dus maar goed dat ik er niet bij was.........haha!

    Er staat me bij dat er in Phuket ook nog wel iets bijzonders te zien moet zijn, maar kan er even niet opkomen. Maar daar zijn jullie niet echt gebleven, begreep ik.
    Er is ook té veel te zien, dus moeten er keuzes gemaakt worden....
    en jullie hebben de tijd wel goed benut!
    Geniet van de laatste dagen voordat je naar de volgende bestemming gaat vliegen! Ook weer heel bijzonder om terug te komen in Hyderabad!
    Succes en dikke kus!
    mam

  • 28 September 2010 - 03:56

    Rens:

    Ha die Es!

    Haha, wat die kruidvatslippers allemaal niet meemaken! Dat hadden ze vast niet gedacht toen ze nog in de schappen lagen, te wachten op wat hun lot zou zijn. Nou dit hadden ze niet durven hopen!!!

    Heerlijk om je verhalen te lezen! Lekker jaloersmakend! Hier nog alles zoals het was...dus jullie missen niks!

    Volop genieten jullie dus!

    Liefs, Rens.

  • 28 September 2010 - 15:06

    Wouter:

    Heey zusje,

    mss moet ik skype ook maar eens installeren ;) maar voorlopig ben ik nog te jaloers om je verhalen aan te horen... haha, kiddin'! echt gaaf te lezen welke avonturen je meemaakt. En die full moon wil ik ook wel eens meemaken!

    Wat staat er verder op het menu daar?

    kus!

  • 29 September 2010 - 06:50

    Annie:

    hey schoonzus!

    Wauw wat een verhalen weer!Leuk om te lezen zeg en elke keer die mooie foto's erbij...wij zijn blij dat jullie je zo goed vermaken en mooie dingen zien!Geniet er lekker van en blijf vooral die leuke verhalen sturen want dan kunnen wij ook meegenieten!

    DIkke kus Jaap, An en Anika

  • 29 September 2010 - 11:57

    Beppie:

    Hoi Esther
    Wat een verhaal,ik heb weer genoten,ik zit met verbazing alles te lezen,wat heerlijk dat je dat mag meemaken,wat genieten jullie,mijn mond blijft af en toe open staan van verbazing,wat er allemaal gebeurd,wat een lef hebben jullie,petje af.Nu meisjes ik stop er mee,wees voorzichtig met alles wat jullie ondernemen,en tot een volgend avontuur.gr beppie.

  • 29 September 2010 - 19:08

    Oma Zoetermeer:

    lieve esther,
    Ik geniet van al die brieven die je ons stuurt. Ik lees wel dat je het heerlijk naar je zin hebt en dat je ook allemaal moeilijke dingen doet, zoals het zakken aan die touwen. Ik ben blij dat ik ook even kan reageren op je verhaal. Hier gaat alles goed. Ik doe nu veel creatieve dingen in het huis, zoals schilderen, kleuren, bloemschikken en zingen. Ik kom steeds meer thuis.
    Ga door met alle dingen die je wilt doen en geniet ervan! Je hebt het verdiend!
    Dag meisje, tot de volgende keer!
    kus, oma

  • 06 Oktober 2010 - 08:41

    Eli:

    Wilde even laten weten dat ik aan je denk (helaas onder werktijd.... ai...). Succes met de slippers ;-). x

  • 06 Oktober 2010 - 16:10

    Esther:

    Hallo allemaal,
    Ik vind het leuk om al jullie reacties te krijgen. Liselot, dank voor de toevoeging over die huisjes. helaas moest ik dit keer Ko Tao laten schieten, maar wie weet wat er later nog gebeurt.
    De slippers doen het nog steeds en ze verbazen zich nu dagelijks in India!!

    Overigens: ik weet er nog een:
    - wist je dat de Thaise vrouwen heel graag wit willen worden? (vast wel)
    - maar wist je dan ook dat ze alleen maar dagcremes en deo's hebben met whiteningmiddel...
    - en dat Floor hierdoor 3 weken mannendeo heeft gespoten....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Wereld Reis Esther en Richard

Recente Reisverslagen:

27 April 2011

Let's go home

11 April 2011

Een van onze laatste verslagen...

21 Maart 2011

Fantastisch Nieuw-Zeeland

21 Maart 2011

Fantastisch Nieuw-Zeeland

02 Maart 2011

Endy Aussie
Esther

Al vier jaar dromen Floor en ik ervan om samen naar Thailand te gaan. Nu komt het er dan ook daadwerkelijk van! Na twee maanden komt Richard naar Bali om aan te haken. Wij samen zullen nog zes maanden op reis gaan in Azie en Australie en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 58821

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 April 2011

Wereld Reis Esther en Richard

05 Februari 2006 - 06 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: