Endy Aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther Niel - WaarBenJij.nu Endy Aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther Niel - WaarBenJij.nu

Endy Aussie

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Hallo familie en vrienden,

De tijd is ongelooflijk snel gegaan: vanavond is alweer onze laatste avond in Australie! Ondertussen hebben wij natuurlijk veel te veel meegemaakt, waardoor we inmiddels een boek zouden kunnen schrijven over onze belevenissen…. We kiezen ervoor om dat niet te doen: dan zouden we nooit in Nieuw Zeeland aankomen…

Toch bij deze een korte update van wat wij de afgelopen maand ( : 0 ) gedaan hebben:

-Een tag-along tour in een 4WD op Fraser Island. Fraser is het grootste zandeiland ter wereld: prima terrein om met een grote groep in grote sterke auto’s te gaan rondcrossen (zie foto’s, het strand is de highway… cool….) en te zwemmen in de vele zoetwater meren , creeks of ‘chamagne pools’. We hebben oog in oog gestaan met de dingo’s: ze hebben onder andere een heel brood van onze groep gestolen (moesten we het maar niet onbewaakt laten liggen) en bijna een van onze rugtassen te pakken gehad. Er zitten foto’s van dingo’s tussen, ja jullie dachten vast dat het een gewone hond was…. Mispoes ehe hond…
- Een bezoek gebracht aan de Australian Zoo, die volgens ons pas echt een attractie is geworden na de dood van Crocodile Hunter Steve Irwin. Ik heb die dag geleerd dat Steve niet probeerde sensatie TV te maken, maar dat hij probeerde mensen te laten zien hoe mooi de natuur is, zodat ze er tenminste zuinig op zouden zijn. De zoo was echt ‘hands-on’: olifanten voeren, op de foto met verschillende diersoorten, koala’s aaien en een show met (lees: voeren van) de crocs.
- Een dag wandelen in de Glass House Mountains: ongeveer 7 vulkanische bergtoppen in een heuvelig landschap: mooi!! (maar hoe dramatisch slecht is onze conditie geworden sinds we met onze kont in die auto zitten).
- Een dag rondgewandeld door Brisbane, waar in het centrum niets meer te zien was van een overstroming, behalve dat de riverferries het niet deden omdat hun steigers waren weggespoeld. ’s Avonds testten we ons geluk (het kan immers niet op met alle gevaren die wij al onbewust ontweken hebben…) bij het theater: je kon meedoen aan een soort ticket loterij en dan kon je voor 26 euro kaartjes krijgen voor de voorstelling van die avond. De musical die speelde heette Wicked, dus ja dat kon natuurlijk niet missen….. Kortom, wij hebben ons prima vermaakt!!!
- Nog een surfpoging in Byron Bay: we hebben het opgegeven…. Niet ons ding..
- Duiken in South West Rocks daarentegen wel ons ding, en hoe!!! De foto’s zeggen genoeg: dit was briljant, we zwommen zonder problemen tussen ongeveer 40 verpleegsterhaaien van ongeveer 3 meter lang…
- Leren over wijn maken in de Hunter Valley gevolgd door wijnproeven in de Hunter Valley gevolgd door wijn kopen in de Hunter Valley gevolgd door wijn drinken in de Hunter Valley..
Bijzonder interessant (waarom heeft een wijngaard bijvoorbeeld vaak rozenplanten in zijn tuin staan??) en *hik* lekker…
- Drie dagen een bezoek aan Sydney gebracht en daar Jeroen (oud-voetbal-maat van Richard) opgezocht. Omdat het centrum vrij klein is en er behalve het Opera House niet heel veel bijzonders staat (sorry maar het is zo…) hebben wij heel Sydneydiaans (?) op Bondi Beach en Manly Beach gelegen hmmmm en ons zonder surfboard vermaakt met de golven…
- Vier dagen de Blue Mountains (ten westen van Sydney) bezocht, waar we veel gewandeld hebben en veel mooie punten hebben gezien. We hebben hier voor het eerst een echte gratis camping gevonden, met mooie natuurlijke plekken met privacy, een natuurtoilet, een creek voor koud water en een plek om kampvuur te maken. We hebben dat laatste ook elke avond gedaan, samen met wat andere mensen van de camping, want het was KOUD! Heel gezellig met een drankje om een vuurtje heen…
- Drie dagen Melbourne gezien: leuke gezellige en relaxte stad. Ook hier is het KOUD!! We hebben daarom veel tijd doorgebracht in de musea hier. Onder andere een tentoonstelling over de making off de Dinsney films, erg leuk (en sentimenteel…Ing: ze hadden ook de kleine Zeemeermin!!!) Ook hebben we hier een avond herinneringen opgehaald aan Indonesië met Elise en Neil die in Melbourne wonen en ook met ons de Komodo varaan gezien hebben.

En toen was het vanochtend tijd om ons huis in te leveren. Een beetje verdrietig werd ik er wel van toen onze Samurai zomaar alleen achterbleef op het parkeerterrein van Wicked… We hebben nu alles weer in onze tas zitten en over ongeveer 12 uur gaan wij op pad naar het vliegveld van Melbourne. Daar zullen we Marcel en Ronald ontmoeten, die ons de komende maand gaan vergezellen in Nieuw Zeeland. Nieuw land, nieuwe kansen: we hebben er zin in!!

Wist je dat:
- Liedteksten hier worden aangepast als het niet door de ballotagecommissie komt? Zo zingen ze hier “you’re way too beautiful girl, that’s why it would never work, you make me in denial (suicidal) when you say it’s over” en zingt Glee hier “I’m like Forget you” in plaats van de mij bekende Nederlandse versie… Aan de andere kant mag Good Charlotte wel over ’sex on the radio’ zingen…. Hmmm….
- Wij de sleutel van de Wicked tijdens het rijden uit het contact konden halen… En dan gewoon konden doorrijden (zie foto)…
- Richard dacht van zijn zeeziekte af te zijn, maar helaas toch weer slachtoffer werd op de Fish Rock experience (hoewel dat ook echt heftig hobbelen was!!!). Zou dat voor de vele haaien gezorgd hebben?
- Wij natuurlijk bij de wijn wel iets te eten moesten hebben en onszelf getrakteerd hebben op kaas van 45 euro de kilo (!!!)
- Sigaretten hier absurd duur zijn (12 euro per pakje) en niet ‘tentoongesteld’ mogen worden in de supermarkt (in sommige staten), ze zitten achter zwarte luikjes.
- Wij vanaf morgen 12 uur met jullie verschillen!!!
- De foto’s (veel dit keer!) niet direct bij het verslag staan en een beetje geshuffled kunnen zijn.

  • 01 Maart 2011 - 15:55

    Rens:

    OH MY GOD...wat een vette foto's!!! En wat zien jullie er ongelooflijk gebruind, bereisd en gelukkig uit!! Echt genieten van jullie verhalen en de bijbehorende kiekjes. Mooi ook hoe de onderwaterwereld is!

    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. En het wordt al een klein beetje tijd dat jullie je retour richting Nederland maken. ;-) Maar tot die tijd...Genietse!!

    Liefs, Rens.

  • 01 Maart 2011 - 16:54

    Bro:

    Wow, cker toffe foto's! vooral die nachtfoto's zijn erg gaaf. mooie foto ook met die sleutel.. in combi met die ontzettende baard van Richard wel discutabel, hoor ;) (ziet er goed uit hoor, Rich!)

    Have fun in Nieuw Zeeland

    Tjouw!

  • 01 Maart 2011 - 16:55

    Je Nichtje:

    Heee lieve buitenlanders,
    wat een gave verhalen weer!
    ik krijg echte reiskriebels, maar mijn tijd komt nog wel!
    ik ga nu snel de foto's bekijken,

    have fun mates,
    xoxo

  • 01 Maart 2011 - 20:01

    Paul:

    Dat klinkt weer goed! Als ik niet beter wist dan zou ik vrezen dat jullie voorlopig nog niet terugkwamen. Gelukkig voor diegenen die jullie missen, drukken de kaas en de sigaretten lekker op jullie budget en zien we jullie dus alweer redelijk gauw terug. Blijf dus vooral doorroken! Hou wel even wat reserve in kas, want op basis van de ervaring in de afgelopen maanden verwacht ik minstens een tsunami of anders een revolutie in Maleisie, net voordat jullie daar arriveren. Take care, knuffels

  • 05 Maart 2011 - 12:01

    Eli:

    He lieverds!
    Wat een geweldig leuk verhaal en mooie foto's. Heerlijk om jullie even te zien ;-). Wel jammer dat jullie zo belachelijk 'verkleurd' zijn, dat konden we via Skype (gelukkig....) niet zien. "Go relax baby" en ik hoop dat de natuur dit keer meewerkt.
    Dikke kus!

  • 08 Maart 2011 - 15:28

    Ingrid:

    Ach....die Kleine Zeemeermin..... toen was je 3 of 4 of zo.....(zucht)
    Maar het heeft zoveel indruk gemaakt, dat je nu zelf - al duikend -zeemeermin speelt....
    Heeft Richard toch niet genoeg piratenfilms gekeken: bootjes op zee zijn geloof ik niet zo zijn ding.....

    Wat heerlijk om zoveel mooie foto's bij het leuke verhaal te zien. Die Koala is echt een snoepie...
    Het druipt ervan af dat jullie genieten, en zo hoort het ook!

    En dan nu Nieuw Zeeland: ben alweer benieuwd wat daar de verhalen over zijn.
    De mensen die jullie daar ontmoeten (Marcel en Ronald), wonen zij in NZ? Of zijn zij ook aan het rondreizen?

    Veel plezier bij alles wat jullie gaan ondernemen, maar wij gaan binnenkort stiekem een beginnetje maken met aftellen....
    Dikke kussen, Ing

  • 08 Maart 2011 - 20:53

    Jolanda:

    Wat een leuke reactie schrijft die zus van mij altijd! Wat moet ík daar dan nog aan toevoegen?
    Dat ik hier thuis, ergens achter het schot, ook nog wel een "op een koala beertje lijkend" knuffelbeest heb liggen, dus dat je ze maar beter daar kunt laten!
    Dat ik glimlach als ik in de winkel onze voorraad paaseieren, die klaarliggen voor de verkoop, zie groeien, want dan weet ik dat je daarna snel thuiskomt,haha!!
    Dat ik zo'n voorgevoel heb dat Richard je, op één of andere ultieme plek, ten huwelijk gaat vragen.............oeps, wat zeg ik nu allemaal???? Of is de wens de vader van de gedachte................
    Dat ik, net als Harrie Jekkers, heilig geloof in "engelbewaarders", want ze zijn nog steeds dicht bij jullie.
    Zo zie je, ik kom toch nog wel met iets. De verhalen zijn om van te genieten en de foto's tonen veel vakantiegenot. Houden zo!! En doorgaan met genieten!
    Oh ja, Richard, je mag ook thuiskomen als je Esther niet gevraagd hebt, hoor!

    dikke kus,
    mam

  • 10 Maart 2011 - 07:43

    Esther:

    Wat moet ik toch hard lachen om die reactie van mijn moeder....
    Hoewel er meer zijn die denken dat Richard mij hier ten huwelijk gaat vragen, denk ik toch echt dat ik te hard geroepen heb dat als ik gevraagd word, ik ook binnen een jaar wil trouwen... En laten daar nou net onze centjes voor op zijn...

    Bovendien mam, moet je daar pap voor uithoren, of is Richard bij jullie beiden op bezoek geweest toen ik al wegwas???

  • 10 Maart 2011 - 08:09

    Richard:

    Ach ja, zucht, altijd weer dat geld... Maar de enigen die iets weten zijn 'pap' en ik.... ;-)

    Richard

  • 10 Maart 2011 - 20:26

    Astrid:

    Haha, ik denk dat ik me maar niet in bovenstaande discussie meng... ;-P

    Tof om jullie foto's te zien en de verhalen te lezen! Australie is meteen weer een fors gestegen op mijn wensenlijstje :-) De stranden, de dieren, de ruimte: fantastisch! Dat is wel een paar duiten waard, toch?

    Geniet van NZ, van elkaar en van het vrije leven

    Liefs,
    Astrid

  • 12 Maart 2011 - 10:59

    Beppie:

    Hier ben ik weer,dat is lang geleden he?Esther je ouders zal jullie het een en ander wel verteld hebben,waarom
    dat is.
    Nogmaals heb ik weer genoten,wat jullie meemaken ,en ondernemen!!!!!!!!
    Dat jullie tussen die verpleegstershaaien gezwommen hebben,wat een lef moet je dan wel hebben,ook wel weer een belevenis,maar jullie kennende was het toch weer iets,waar je nog
    veel aan terug zal denken.Nu lieve Esther en Richard geniet nog van de laatste weken met jullie vrienden en
    wees voorzichtig,en dan hoop ik jullie terug te zien ,gezond en wel in Nederland. Knuffel van Beppie

  • 14 Maart 2011 - 12:20

    Pap:

    Ja, ik kan zwijgen, maar wat schuift het Rich?
    En wat nou in 10 seconden op het dak van een camper. Komt dat in het G.book of Records? In 3 minuten op de nok van je dakpannen zitten, da's pas echt top!
    Verder helemaal genoten van jullie verhaal en de serie foto's. Zo ver van de evenaar, dat kan ik zeker wel aan. Dus wie weet..............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Wereld Reis Esther en Richard

Recente Reisverslagen:

27 April 2011

Let's go home

11 April 2011

Een van onze laatste verslagen...

21 Maart 2011

Fantastisch Nieuw-Zeeland

21 Maart 2011

Fantastisch Nieuw-Zeeland

02 Maart 2011

Endy Aussie
Esther

Al vier jaar dromen Floor en ik ervan om samen naar Thailand te gaan. Nu komt het er dan ook daadwerkelijk van! Na twee maanden komt Richard naar Bali om aan te haken. Wij samen zullen nog zes maanden op reis gaan in Azie en Australie en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 58812

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 April 2011

Wereld Reis Esther en Richard

05 Februari 2006 - 06 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: