Hossen in de bossen & Richard is hier!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Esther Niel - WaarBenJij.nu Hossen in de bossen & Richard is hier!! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Esther Niel - WaarBenJij.nu

Hossen in de bossen & Richard is hier!!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 November 2010 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,

Dit maal ga ik het echt proberen kort te houden, hoewel er natuurlijk veel gebeurd is in de afgelopen weken. Aan de andere kant zit ik hier op Bali op dit moment in een cafeetje met zoveel computers dat Richard niets zit te doen, terwijl ongeveer achter ons de zee met mooie visjes en koraal ligt te wachten...

De twee weken in Maleisie zijn echt heel snel gegaan! Na Kuala Lumpur zijn Floor en ik richting de koele Cameron Highlands gegaan, waar we zelf de jungle in konden om te hiken. Dit hebben we dan ook een dag gedaan, wat erg leuk was! Klimmen en klauteren over smalle paadjes terwijl boven je in de bomen de aapjes rondspringen!
We hebben daar ook een theeplantage bezocht, wat mooie uitzichten (en foto's) opleverde en ook nog enigszins educatief was (moesten onze hersenen nog enigszins iets verwerken), want we kregen uitleg over hoe de thee gemaakt werd.

Daarna reisden we door naar het eiland Penang, waar George Town de grootste stad is. Hoogtepunt hier was onze hike van anderhalf uur naar een afgelegen strandje waar we heerlijk hebben kunnen liggen en zwemmen, de echte bounty experience!

Vanuit Penang namen we de meest luxe bus die ik ooit gezien heb van binnen (grote zeer goed verstelbare stoel en eigen tv/spelcomputer) naar Singapore, waar we ons twee dagen hebben verlekkerd in de malls, waar we uiteindelijk toch niets konden kopen... Hoewel, ik heb inmiddels helaas de Kruidvatslippers ingewisseld voor echte Havaianas...

Na Singapore toch weer tijd voor wat meer avontuur: een tweedaagse trekking in de jungle in het Tama Negara (Maleisische hoge veluwe). Maar goed dat we eerder getraind hadden, want hier werd het weer klimmen en klauteren over boomstammen, springen over kleine stroompjes en banjeren door de modder. Elke 10 minuten werd er even een controle gedaan voor bloedzuigers: wormachtige beestjes die zich aan je vastklampen en zich volzuigen met jouw bloed. Ze doen verder niets, maar leuk is anders.
Overnachten hebben we gedaan in een grote grot midden in het park, een ervaring om nooit meer te vergeten!

Toen werd het weer tijd om richting Kuala Lumpur te gaan, want immers was het bijna tijd voor de ontmoeting met de mannen! In Kuala Lumpur nog twee heerlijke rustige dagen gehad, waar we onder andere tegen een concert van Leona Lewis (keep keep bleeding in love...) aanliepen. Nou waren wij niet vol van haar, maar wel van de vier gespierde dansers die om haar heen dansten (en aan het eind van de show hun bloesje uittrokken...)

Onze reis naar Bali is verder soepel verlopen en het weerzien met Richard was heel fijn!! Heerlijk om 's ochtends weer bij elkaar wakker te worden! We zijn eigenlijk gelijk doorgereisd naar Tulamben, in het oosten van Bali om te duiken bij het Liberty wrak uit de WO II (we hadden een bungalow recht voor het wrak: kwestie van spullen aan en het water inlopen!!), schitterende vissen en koraal gezien en heerlijk ontspannen! Zo willen we de rest van die 6 maanden ook nog wel!!

Heel veel liefs, voor het eerst van ons beiden!

Wisten jullie dat:
- Maleisie en Indonesie het walhala zijn voor dyslecten? Alles wordt hier geschreven zoals je het zegt: 'parkir'; 'motosikel'; 'teksi'; 'polisi'.
- In Singapore alle toiletten automatisch doorspoelen? Maakt niet uit hoe crappy soms de WC is, er zit zo'n gadget op!
- Er in Singapore OVERAL een mall te vinden is?
- Richard al zijn meegenomen boeken al uitheeft?
- Je nooit in de jungle tegen een boom moet gaan staan zonder eerst grondig te kijken wat er opzit? Ik ben tegen een insekt aan gaan staan die haartjes in mijn arm achterliet.. Een check bij de dokter in Singapore wees uit dat het niet ernstig was en inmiddels zie je er niets meer van.
- Wij inmiddels geen dokters en/of medicijnen meer nodig hebben? En dat zo hopen te houden?

• 05 November 2010 - 07:15

RIk En SImone:

Heerlijk om weer bij elkaar te zijn!! Heel veel plezier op Bali, maar dat moet wel helemaal goed komen. Onze nieuwe bovenbuurtje gedragen zich prima al even mee gesproken, gaat helemaal goed!

Groetjes Rik en SImone

• 05 November 2010 - 10:51

Oriane:

Groetjes uit Den Haag! Have a wonderful trip together!

• 05 November 2010 - 10:55

Eli:

He lieverds. Fijn dat jullie weer lekker samen zijn. Zitten ook erg mooie foto's tussen. Hoop niet dat je per foto een half uur in de bosjes hebt gelegen ;-). Veel plezier nog
    x
    p.s. die linkerkolom met 'ben over zoveel dagen terug' is soms best confronterend...

• 05 November 2010 - 12:17

Beppie:

hallo Esther en Richard.
    Wat zijn die dagen en maanden omgevlogen,en nu nog gezellig samen verder genieten.Het was weer genieten van je reisverslag.nu lieve mensen,ik ga er een punt achter zetten,en wacht weer rustig af wat jullie samen allemaal meemaken.knuffel van Beppie.

• 05 November 2010 - 14:04

Jolanda:

Ik denk dat Richard in het vliegtuig niet bij het raampje wilde zitten en dat daarom al zijn boeken nu al uit zijn, haha!! Scheelt weer in de bagage!
    Fijn dat je er bent, Richard! Nu is er nog (bijna) een half jaar om samen te genieten van al het moois dat op jullie pad gaat komen.
    Waar heeft Elise de foto's vandaan gehaald?
    Ik heb ze er nog niet bij gezien, maar ben ook wel benieuwd naar die gespierde dansers.....!
    Veel plezier verder en ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal.
    dikke kus,
    mam

• 05 November 2010 - 14:44

Ed:

Dat een blouse uittrekken al zoveel sensatie kan geven, dan moet je wel heel erg blij zijn geweest dat Richard er weer is. Als je maar geen vergelijkingen gaat maken! Fijn dat de reis verder voorspoedig verlopen is en nu maar verder genieten van al het mooie in het Oosten van zowel de flora als fauna! We wachten in spanning op de foto's.
    Kus.

• 05 November 2010 - 15:25

Irene:

Geloof me nicht, havianas zijn de best! Ik heb ze twee jaar gelden gekocht en loop er elke zomer dagenlang op en er is niks aan te zien... geen schrammetje. Wat een heerlijke vakantie en wat een heerlijke reis! Ik kan niet wachten tot ik die kant van de wereld uit kan gaan! Geniet ervan
    xxxx

• 06 November 2010 - 09:20

Bram:

Leuk om te horen dat jullie zo genieten. We blijven de avonturen zeker volgen.

• 06 November 2010 - 10:22

Joosje:

Wat een contrasten en mooie ervaringen.
    Geniet er samen van! Geniet ik hier van je verhalen en vooral van de foto's.
    Groetjes Joosje

• 06 November 2010 - 12:29

Ingrid:

Hoezo kort???? Dat willen wij helemaal niet! Willen zoveel mogelijk verhalen over jullie belevenissen daar.
    Ook deze was weer gaaf om te lezen. En de hike-schoenen zijn helemaal ingewijd denken wij, toppie!!
    Vanaf nu lekker met zijn tweeëen overal van genieten. En Richard, wat moet je met boeken als je Esther hebt???
    Veel liefs, kus H I M K

• 06 November 2010 - 14:44

Rens:

Nou de kruidvatslippers hebben het nog lang volgehouden...bijna zo goed als Havaianas! haha! Wat moet het heerlijk zijn om weer saampjes te zijn. Hebben jullie je all-you-needs-is-love-moment niet toevallig gefilmd?? Kunnen wij ook nog mee genieten! ;-))

Geniet lekker met z'n tweetjes...

Leef, geniet en bewonder!

Kuskus!
    Rens.

• 07 November 2010 - 08:22

Gerrie:

Hoi Esther en Richard,

Esther ik volg je verhalen met veel plezier hoor. Zeker omdat ik zelf veel dingen herken die je schrijft. Wat maak je een hoop mee Je hele leven zul je hier met plezier aan terugdenken.En nu met Richard. Nog heel veel plezier samen. Groetjes van Gerrie

• 07 November 2010 - 08:40

Linda:

Hi Essie!! Wat leuk dat Rich er al is! Heel veel reisplezier met z´n tweetjes/viertjes. Liefs!

• 07 November 2010 - 12:33

Jolanda:

Ja, super! Genoten van de foto's, die er nu achteraan kwamen! Leuk dat je ook nu weer onderwater foto's kunt maken, weer speciaal een cameraatje ervoor gekocht zeker?!
    Veel plezier nogmaals!
    dikke kus,
    mam

• 07 November 2010 - 13:46

Greet Schouten:

Wat fijn dat jullie weer bij elkaar zijn dubbel genieten dus. Geweldig om deze verhalen te lezen en wat een prachtige foto 's

Groetjes Greet

• 07 November 2010 - 21:43

Paul:

Mooie foto's. Veel plezier met zijn tweeën!

• 08 November 2010 - 08:06

Ingrid:

Mooie foto's zeg, maar het is dan ook prachtig natuurschoon. Ga zo door!

• 08 November 2010 - 09:30

Hans:

Mooie foto's en verhalen,
    Kijk uit voor enge beesten.
    O'ja bloedzuigers zitten hier ook.
    Groetjes Hans