Voorbereidingen treffen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Esther Niel - WaarBenJij.nu Voorbereidingen treffen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Esther Niel - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen treffen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Januari 2006 | Nederland, Utrecht

nog iets meer dan een maand en dan is het zover: Esther op reis naar India..

De reis is niet puur plezier, het is de bedoeling dat ik mijn afstudeerstage daar ga doen.

ik zal gaan werken in het Child Guidance Centre in Hyderbad in India. Dit centre bevat een school voor lichamelijk en geestelijk gehandicapte kinderen en een weesthuis voor weggelopen kinderen, straatkinderen, maar ook kinderen die in de prostitutie terecht zijn gekomen.
Veel van deze kinderen hebben logopedische problemen, vandaar dat er op beide plekken een logopedist aanwezig is.
Naast deze twee plekken zal ik gaan helpen met het trainen en voorlichten van ouders en identificatie kampen op het platteland van India. (dan komen alle bewoners van het platteland naar 1 lokatie voor een multidisciplinair onderzoek naar stoornissen.)

vooralsnog ben ik hard bezig met de voorbereidingen, wat een geregel allemaal...

over mijn stage zal ik jullie via deze site op de hoogte houden!

Veel plezier met lezen en ik wacht met smart jullie reacties af!

  • 15 Januari 2006 - 22:21

    Rieneke:

    Lieve Esther, heel veel plezier in India en dat het maar een fatastische tijd voor je mag zijn. ook al ben je nog niet weg ik kijk al weer uit naar je terug komst!! dikke kus Rien
    PS ik ben de eerste op je site mmmoooaaaahhhhh JOEPIE:):):):):)

  • 16 Januari 2006 - 10:45

    Papa:

    Helaas niet de eerste, maar ook ik zal vaak met mijn gedachten bij je zijn in het Verre Oosten. Ik heb wat ervaring met de tropen en ik wens je sterkte. Gelukkig voor jou hebben ze daar geen aardappelen, maar een boel rijst. Eet smakelijk. Heb geduld, want jouw tempo kunnen ze niet bijhouden en neem je rust bij de tropische omstandigheden. Ik kijk nu al uit naar je vehalen en foto's van het gebeuren in Hyderbad e.o. Ik hoop dat het zo goed gaat, dat je ook je vakantie daar wilt doorbrengen. Dat je veel zult zien (en concluderen hoe rijk we zijn) zal duidelijk zijn. Vergeet je fototoestel niet.

  • 25 Januari 2006 - 14:57

    Blik Me Reet! Danhe:

    We wensen je veel succes en plezier @ India!, als je thuiskomt hebben we vast heel wat prijzen in de wacht gesleept.. ;) maar je bent nog niet weg, next week nog afscheid diner!

    Gr. je coachkindjes..: Olaf, Nick, Mrtn, Bart, Vincent, en Guido

  • 26 Januari 2006 - 20:25

    Mamma:

    Je ziet, ook ik heb de weg naar je site gevonden. Het is echt leuk en ik hoop dat je nog veel reacties zult krijgen. De tijd gaat snel, zeker bij dit soort a.s. gebeurtenissen merk je dat, maar ondanks dat ik je heel erg zal missen hier, ben ik ook heel erg blij dat je deze kans nu toch krijgt en wens ik je veel geluk bij alles wat je gaat doen. En meer nog dan normaal, hoop ik dat je goed voor jezelf zult zorgen en goed op jezelf zult passen. En helemaal trots ben ik op het feit dat je je studie zo goed hebt gedaan, dat ze je nu al willen hebben bij de opleiding, als junior-docent!!! We gaan dus heel veel mailen, want we willen niks missen!!!!!
    XXXXX mamma

  • 27 Januari 2006 - 10:50

    Thijs:

    Hey Esje,

    Over een paar uurtjes zit ik in de bus naar Val Thorens. Dus ik zie je pas weer over zes maanden. :(

    Veel succes, hoop dat je niet te veel hoeft te stressen. Zal ik zeker niet doen de komende week. ;)

    Groetjes en een knuffel, Thijs

  • 30 Januari 2006 - 09:11

    Elise:

    He, Ja ik ben ook van de partij. Ik zal natuurlijk ook alle verhalen op je site lezen. Handig dat je iedereen zo up to date kan houden. Ik zal je wel missen hoor, zeker onze sportavonturen, biertjes en alle andere dingen de we samen doen (en dat zijn er een hoop...) Lieve meid, ik zal aan je denken en hoop dat je daar een geweldige tijd tegemoet gaat. Hopelijk heb je naast het harde werken ook tijd om te genieten (en niet alleen de laatste weken). Doe het rustig aan. Je bent een schat.
    Dikke X

  • 01 Februari 2006 - 12:43

    Suzanne:

    Esther,

    Ik wens je heel veel plezier!

    Suzanne

  • 05 Februari 2006 - 07:31

    Gerrie:

    Hallo Esther

    Als je dit leest zit je waarschijlijk al in India.
    ik wens je heel veel succes en een hele leuke tijd daar.
    Ik vind het heel leuk om op de hoogte te blijven van je bevindingen in India via deze website. Zeker omdat ik er ook geweest ben en ik het een heel interessant land vond.

    Groeetjes van Gerrie

  • 05 Februari 2006 - 13:12

    Richard:

    ik mis je nu al
    X

  • 06 Februari 2006 - 11:13

    Marjon:

    hay meis,
    heb je een goede reis gehad? heel veel plezier daar, het word een tijd om nooit te vergeten! ik hoop dat je snel een berichtje achter laat op je site...ik wil wel es weten wat je eerste indruk was van india.

    liefs en kusjes
    Marjon

  • 06 Februari 2006 - 14:06

    Esther Bartelson:

    Hoop dat je een goeie reis hebt gehad. Welkom in India en groetjes uit een koude en grijze Uithof !!

  • 06 Februari 2006 - 15:16

    Bep Ten Ham:

    Ik zit hier met je moeder achter de computer. We hebben het heel gezellig en ik wilde je even zeggen, Esther, dat ik heel blij ben dat alles goed is gegaan op je 10 uur durende reis. Ik vind het heel leuk dat ik met je emailen ga. Ik ga me nu aanmelden en ik vind het leuk dat ik je stage in dat verre land mee mag volgen.
    Liefs Beppie

  • 06 Februari 2006 - 15:17

    Bep Ten Ham:

    Ik zit hier met je moeder achter de computer. We hebben het heel gezellig en ik wilde je even zeggen, Esther, dat ik heel blij ben dat alles goed is gegaan op je 10 uur durende reis. Ik vind het heel leuk dat ik met je emailen ga. Ik ga me nu aanmelden en ik vind het leuk dat ik je stage in dat verre land mee mag volgen.
    Liefs Beppie

  • 06 Februari 2006 - 15:48

    Wouter:

    hee kleintje, ik hoorde dat je veilig bent aangekomen in het verre India... ben erg benieuwd hoe het je bevalt en dan vooral hoe je de eerste week doorkomt... kan je mss al wat foto's online zetten? iig veel suc6 de komende tijd en hou je taai! dikke kus, je broertje

  • 07 Februari 2006 - 09:42

    Nithya:

    Hee Es:),
    Je zit dus nu al in het verre India. Echt super stoer!!!:)
    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen!! Maak er een mooie tijd van!!! Gaat vast lukken?! Ik ga je komende maanden in de gaten houden via je site!! Hoop snel je eerste ervaringen te lezen over het leven daar!!!

    Heel veel liefs en dikke kus nithya!!

  • 07 Februari 2006 - 09:59

    Ingrid:

    Ha lieverd! Fijn dat je goed bent aangekomen. Ben benieuwd of je al een beetje de cultuurshock te boven bent. Hopelijk heb je je al wat kunnen settelen. We gaan je vanaf nu mooi volgen via deze leuke site. Wat gaaf dat deze techniek er is!!! Heel veel plezier en succes daar in het verre India en we denken aan je! Dikke kus, Ingrid (maar ook van Irene, Marit en Hans natuurlijk)Doei!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Al vier jaar dromen Floor en ik ervan om samen naar Thailand te gaan. Nu komt het er dan ook daadwerkelijk van! Na twee maanden komt Richard naar Bali om aan te haken. Wij samen zullen nog zes maanden op reis gaan in Azie en Australie en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 58821

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 April 2011

Wereld Reis Esther en Richard

05 Februari 2006 - 06 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: