Juf Esther - Reisverslag uit Haiderabad, India van Esther Niel - WaarBenJij.nu Juf Esther - Reisverslag uit Haiderabad, India van Esther Niel - WaarBenJij.nu

Juf Esther

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Mei 2006 | India, Haiderabad

Hallo lieve mensen,

Ik dacht, we doen er nog ff eentje, want nog maar twee weekjes en dan is het over met de stagepret.. Dan gaat de vakantiepret beginnen!!

Ik voel me weer helemaal gelukkig, want ik mag weer mensen gaan bedanken voor hun gift:
Jaques, Els, Paul en Rene en de familie Nederstigt!
SUPERBEDANKT!

En nu we het toch over geld hebben.. Er is groot nieuws wat betreft de audiometer: de afdeling Logopedie van de Hogeschool Utrecht doet een audiometer weg en schenkt deze audiometer aan het C.G.C!! Voor mij was dit geweldig nieuws!!! Nu hoeven we niet 550 euro uit te geven aan een audiometer die hier gekocht is!! En er zijn zat andere dingen om nog aan te schaffen! Zo wordt er gedacht aan een dossierkast, goede cassetterecorder die ook goede kwaliteit opneemt, een koelkast om de speelgoedjes die ijselementen bevatten (die gebruikt worden voor een logopedietechniek) in bevroren te houden, een grote spiegel voor aan de wand, speciale artikelen (lepels en bekers) voor kinderen met een en drinkproblemen en nog meer kleine dingetjes.

Ik heb overigens nog een chunni-functie gevonden:werkt prima als pannenlap!

Dit brengt mij dan weer bij de weet-je-datjes:
Weet je dat:
- Er hier geen theedoeken worden gebruikt om af te drogen, maar dat alles zeiknat in de kast wordt gegooid?
- De kasten hier geen deurtjes hebben, dus dat het daarom allemaal wel droogt?
- Ze hier voor trouwen geen ringen gebruiken? De vrouwen krijgen van hun ouders een gouden ketting, waar twee (sorry, maar geen andere benaming) tietvormige bedeltjes aan hangen en nog een aantal andere bedeltjes en wat kraaltjes. Daarnaast krijgen de vrouwen van hun man twee teenringen om aan de ‘wijsvingerteen’ te doen. De mannen hier hebben geen signaal dat ze getrouwd zijn.
- Een bruiloft hier in twee weken geregeld kan worden?
- De vrouwen hier naast het poeder op hun voorhoofd, dat poeder ook op hun tietvormige bedeltjes smeren?
- De vrouwen hier met kohlpotlood een zwarte moedervlek op hun wang tekenen bij wijze van ‘beautyspot’? Zouden ze dat van Cindy Crawford hebben??
- Het hier gebruikelijk is je haar te offeren in de tempel? We hebben nu een kale lerares bij ons op school.
- De vrouwen hier bang zijn van mannen die alcohol drinken en roken? Die mannen zijn totaal niet te vertrouwen.
- Alle auto’s hier geluid beginnen te zingen (happy birthday, jingle bells, it’s a small word after al, altijd is kortjakje ziek) zodra de bestuurder in zijn achteruit schakelt?
- Deze geluiden heeeel vervelend zijn?
- Ik al meer dan 25 kakkerlakken heb vermoord?
- De Davinci Code hier bijna gecensureerd zou worden vanwege de felle protesten van de Christenen?
- Ze hier dan weer geen Hemelvaart vieren?
- Cricket hier de nationale sport is?

Er zijn er vast veel meer, maar het gebeurd mij altijd dat ik er weer veel meer weet als ik net gepost heb…

Nog even kort wat ik de afgelopen week heb gedaan:
Mijn missie is volbracht, de dossiers zijn afgerond!! Heel blij natuurlijk! (Nu nog een mooi kastje eromheen…)
Ik heb de afgelopen week ook besteed aan het voorbereiden en geven van trainingen voor de leraressen. De eerste training ging over eet- en drinkproblemen. Allereerst heb ik de leraressen uitgelegd wat voor problemen zich kunnen voordoen bij gehandicapte kinderen, daarna heb ik ze in een workshop laten oefenen met rollespellen met de technieken. Dat was erg grappig, want dat waren ze niet gewend. Dus letterlijk het voedsel uit je mond laten lopen durfde men niet, of het er weer uitduwen omdat de tong een neurologisch probleem heeft of het eten weer uitspugen.. Grote hilariteit natuurlijk toen ik voordeed hoe het er ongeveer uit moest zien. Effectief was het wel, want ze gingen allemaal op zoek naar de goede oplossing voor hun casus en ze hadden bijna allemaal de goede adviezen te pakken!
Ook hebben ze aangepaste bekers gemaakt voor de kinderen. Dit was nog niet makkelijk, dat heb ik ook ervaren, het moeilijkste was om een rand aan de ‘voorkant’ van de beker om te buigen. Zie foto’s.
In de tweede training heb ik uitgebreid gepraat over autisme. Het bleek dat deze kennis erg ver weggezakt was of dat het er überhaupt nooit was geweest. Daarna hebben we met alle leraressen voor de school een sturctuursysteem gemaakt, een soort platensysteem dat in Nederland in veel kleuterklassen gebruikt wordt om activiteiten aan te geven (voor de logo’s, het principe van de methode “alles op zijn tijd” een methode die op een ZMLK-school in Kampen is ontwikkeld.). Erg leuk was dat de leraressen luidkeels begonnen te brullen dat ze niet konden tekenen, maar achteraf met prima tekeningen kwamen.
Tot slot was gister de laatste training over Ondersteunende Communicatie. Dat was erg moeilijk, niet alleen omdat het Engels soms toch een beetje een barriere vormt voor sommige leraressen, maar ook omdat het onderwerp totaal nieuw voor ze was. Toch deden ze hun uiterste best en was er weer hilariteit alom bij het oefenen van rollenspelen.

Nu ben ik mij voor aan het bereiden op een verblijf van twee weken in het Happy Home en dan is het alweer tijd om Richard van Begumpet Airport af te halen!! Tempus fugit, zoals de Romeinen al zeiden!

Ik stop er weer mee! Laters!

  • 27 Mei 2006 - 09:49

    Helen:

    Hallo Esther!

    Excuses voor het lange 'niks horen van mij'! Ik lees wél regelmatig je berichten dus ik ben op de hoogte. Ook nog bedankt voor je mailtje aan ons ploegje! Zelf ben ik echter nog steeds erg druk met school, scriptie en IVLOS. Je weet niet half hoe erg ik uitkijk naar de vakantie...! Komende drie weken nog lesgeven, daarna nakijken en rapportvergaderingen. Verder nog even héél hard werken aan de scriptie en dan hoop ik dat de rust weer een beetje terugkeert in mijn leventje. Geniet er op dit moment niet zo erg van als jij daar in India! Vind het leuk om je foto's te zien op internet; ik heb het idee dat ik een aardig idee heb van het leventje dat je daar leidt al zal het in werkelijkheid vast heel anders zijn dan ik denk. Door alle schoolbeslommeringen ben ik het laatste ploegetentje bij Renske vergeten! Wél veel nieuwe ins en outs in de ploeg begreep ik van Elise én een financieel bestuurslid erbij in de ploeg....! Héél veel plezier en succes komende tijd nog in India. Wat is de tijd snel gegaan: over twee weken komt Richard al, geniet ervan!

    KUS!

  • 27 Mei 2006 - 10:07

    Fieke:

    mooi verhaal om te lezen, lieve meid, ben trots op hoe je dat daar allemaal aanpakt. Heel veel plezier met Richard en tot over een tijdje!!!

    XXX
    F

  • 27 Mei 2006 - 10:51

    Ingrid:

    Jeetje wat een tempo zeg! Nu alweer een verhaal. Zoals ik je gisteren mailde had ik nog niet eens gereageerd op de vorige! Nu dan maar; de vorige ga ik nog wel ff goed lezen hoor. Leuk van de HS Utrecht dat ze audiometer schenken. Scheelt zeker een bom duiten. Gaaf hoor! Verder; chapeau dat je missie voltooid is, zal een onwijs goed gevoel geven!
    Leuk om de "weet-je-datjes" te lezen. In onze ogen zijn ze in India op sommige punten niet helemaal wijs, toch? Zoals bijv. de natte vaat en de liedjes uit de auto......... Stel je voor dat het hier zo gaat.
    We zagen nog geen foto's trouwens, die komen natuurlijk later. We houden het in de gaten!
    Ga je tijdens je reis met Richard ook af en toe belevenissen schrijven? Of zou dat niet mogelijk zijn als je als backpacker onderweg bent? Of heb je er gewoon geen zin in tijdens de vakantie?
    Wij zouden natuurlijk nog wel af en toe wat willen lezen, zeker ook hoe Richard het allemaal ervaart....... Nou wie weet.
    Geniet nog even van je laatste stageweken en nogmaals we zijn hier ongelooflijk apetrots op alle dingen die je bereikt hebt!!
    Dikke kussen van ons alle vier en tot later!



  • 27 Mei 2006 - 11:35

    Ingrid:

    Oké, wij een beetje dom. Foto's zijn er natuurlijk wel en hebben ze nu ook gezien. Leuk hoor!
    Bye, later!

  • 27 Mei 2006 - 21:11

    Je Vriendje:

    hmm, de mannen mogen geen alcohol drinken en de vrouwen staan op de foto met een tas van de Famous Grouse.... Bah wat is het leven oneerlijk verdeeld zeg!
    Tot snel liefje XXX

  • 28 Mei 2006 - 06:14

    Gerrie:

    Hallo Esther,

    Ik geniet nog steeds van je verhalen en heb weer veel geleerd over het leven in India. Je doet daar daar heel goed werk.Ze zullen je best missen straks. Ik wens je een heel fijne tijd toe met Richard en hoop dan ook nog wat van je te horen via deze site wat je daar allemaal gezien en welke route je doet. De Taj Mahal moet je in ieder geval zien, dat is zo mooi.

    Groetjes Gerrie

    Groetjes Gerrie

  • 28 Mei 2006 - 14:13

    Renske:

    Ha die lieve Es!

    Heb eindelijk weer even helemaal bij gelezen! In Utrecht namelijk nog steeds geen internet, dus dat moet allemaal gebeuren in die schaarse tijd dat ik bij mijn ouders ben. Maar meid, wat een mooie verhalen weer! Elke keer weer een plezier om te lezen, zeker ook omdat ik jou er helemaal in herken! Ik heb echt bewondering voor je dat je zo creatief je ding aan het doen bent daar. Wat doe jij daar een levenservaring op die je later altijd kan gebruiken, in je werk maar ook voor jezelf als persoontje! Respect zeg ik!

    Lekker ding, nog heel veel plezier de laatste dagen van je stage. En ga enorm genieten als je je mannetje weer in je armen kan sluiten!

    Dikke knuffel,
    Rens.

  • 29 Mei 2006 - 08:50

    Elise:

    he lieve meid,
    Goed om te horen dat de Hvu een audiometer wegdoet en ze die in India mogen gebruiken. Hoop in ieder geval dat ons geld goed terecht komt, maar daar twijfel ik niet aan. Zoals alle meiden al zeiden gaat hier alles ok. Iedereen heeft het druk, maar er is gelukkig voldoende tijd om met zn allen gezellig te eten. We zijn gisteren uit geweest, zoals ik je al had verteld. Grappig dat als je om tien uur in een tent komt deze al afgeladen is en de muziek om twee uur stopt. Maar dat is natuurlijk alleen maar beter, kan je er de dag erna weer tegen aan. Binnenkort zal je het zelf wel zien. Geniet nog die laatste twee weken, en daarna met Richard van de rest van het land.
    dikke kus E

  • 31 Mei 2006 - 08:58

    Wouter:

    Hee Esther! het spijt me echt vreselijk dat ik de laatste verhalen geen berichtje achtergelaten heb. Ik voel me er echt schuldig over, maar ik liep iets achter met de verhalen en het lukt ook niet echt het bij te werken. Ik weet het, het is een slap excuus, maar ik heb het echt te druk gehad de laatste weken. Maar nu is mijn project klaar en heb ik weer ff rust. Vandaar dit lange bericht om het even goed te maken! Ik vond je verhalen echt weer super. Vooral om de weet-je-datjes heb ik heel hard moeten lachen. De foto's zijn ook weer heel leuk en maken het beeld compleet. Maar het plastisch vervormen van plastic bekers is wel slecht voor het milieu hoor! ;) Ik kijk er echt naar uit je weer te zien en de verhalen van je te horen, al is het lezen ervan ook te leuk, maar dat heb je al vaak genoeg gehoord denk ik zo. Maar geniet eerst van je nieuwe 'esther-gaat-backpacken-kledingcollectie'. Die vakantie zal een hele mooie afsluiting worden!

    Een hele dikke kus

    je broertje

  • 31 Mei 2006 - 09:58

    Papa:

    Ja, dat is even sportief zeg. ZIjn we op vakantie en dan even snel een bericht plaatsen! Maar het is een leuke binnenkomer. Ik heb trouwens de eerste oproepen al gelezen voor de gezochte moordenares. Ik wist niet dat je zo gewelddadig kon zijn. Krijgen we op het laatst ook nog een cursus Latijn of zijn we al afgestudeerd met het Indiaas? In elk geval weer genoten van je verhaal en de foto's. Je hebt in mijn ogen meer gedaan dan dat je van een normale stage zou kunnen verwachten. Toppie dat de dossiers klaar zijn en met al het geld dat je niet hoeft uit te geven aan een audiometer kan je al die andere spullen kopen die goed van pas zullen komen. Maak het niet te ingewikkeld want anders moet je de mensen nog inwerken op de nieuwe apparatuur en moet je je vlucht uitstellen. Daar zullen een aantal mensen zeker niet blij mee zijn!!
    In onze vakantie ook auto's horen zingen, want het LADA-tijdperk leeft in Bulgarije nog volop en de auto's krijgen niet het onderhoud zoals hier in Nederland. Deze week nog even wat kluswerk (schilderen) verrichten en dan een verjaardagje vieren, een beetje werken en dan zorgen dat Rich op het juiste vliegtuig stapt, zodat je samen een gave vakantie in jouw tweede land kunnen houden. Reisverzekering is zoals we al eerder besproken hebben, dus je kan heerlijk gaan bergwandelen. Zet hem op de laatste 2 weken en ik wacht op het laatste verhaal. Dikke knuffel, Papa.

  • 02 Juni 2006 - 17:43

    Mamma:

    Chapeau voor de dossiers!!
    Maak er maar een foto van als ze in een mooie kast staan straks! Wat een goed gevoel moet het geven om zo voor de klas te staan en iedereen is bereid te leren wat jij ze aanbied. Geweldig wat jij allemaal bedenkt om zoveel mogelijk productiviteit te bereiken en het maximale eruit te halen!
    Heerlijk straks die vakantie en het weerzien met Richard. Ik wens je een mooi slot van deze missie! XXXX mamma

  • 04 Juni 2006 - 15:57

    Marit (maartje):

    heeey meis ik heb je cadeau gekregen dat ik nog zou krijgen egt heel leuk bedankt!! op school zijn we druk met de musical bezig egt leuk!! verder mis ik jou wel heel erg!!
    ( en ik heb een vriendje jasper heet hij latere details) kus, kis, zoen,
    marit

  • 12 Juni 2006 - 15:05

    Beppie:

    hallo Esther ,eindelijk op een goeie C.P.Ik zit nu bij je moeder thuis,die was zo lief dat ik even een berichtje naar jou toe kan sturen.Ik wens je een hele fijne vacantie toe,en je vriend Richard ook natuurlijk.Wat zal je veel te vertellen hebben als je weer thuis ben. nu meisje ik ga nu stoppen,en hoop je gauw eens te ontmoeten.h.g.Beppie

  • 13 Juni 2006 - 05:04

    Richard:

    Hallo beste mensen,
    Ik zit even achter de compu... ja ja in India. Esther zit nu even nog op school en ik mag daar donderdag pas mee naar toe.. vanmiddag gaan we nog wat dingen bekijken. De reis was OK en de eerste dag was erg indrukwekkend en we hebben in Hyderabad al mooie dingen gezien.

    Groetjes vanuit India van Esther en mij

  • 14 Juni 2006 - 20:05

    Papa:

    Dit zal haast wel het laatste bericht van jouw zijn, want morgen begint voor jullie allebei de VAKANTIE!!!! Gezien het aantal hits op jouw site kun je wel stellen dat vele mensen genoten hebben van je verhalen, ook al hebben ze dat niet allemaal laten weten. Vanuit Nederland wensen we jullie een spannende, gezellige, goede, veilige en enerverende reis toe.

    XXX uit Zoetermeer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Al vier jaar dromen Floor en ik ervan om samen naar Thailand te gaan. Nu komt het er dan ook daadwerkelijk van! Na twee maanden komt Richard naar Bali om aan te haken. Wij samen zullen nog zes maanden op reis gaan in Azie en Australie en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 58821

Voorgaande reizen:

01 September 2010 - 28 April 2011

Wereld Reis Esther en Richard

05 Februari 2006 - 06 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: